Prosperující hotelové a ubytovací zařízení se buduje s daty, se kterými správně pracujete.
Stáhněte si zdarma e-book
Základní klíčové ukazatele (KPI´s) v ubytovacích službách v souvislostech
aneb, když to umím spočítat, tak to můžu i řídit!
Naučíte se v praxi uchopit základní pojmy a podchytíte tak svůj úspěch při řízení svého zařízení.
E-book Základní klíčové ukazatele (KPI´s) v ubytovacích službách v souvislostech
aneb, když to umím spočítat, tak to můžu i řídit!
Nezáleží na tom, zda jste začínající revenue manažer, provozovatel ubytovacího zařízení (UZ), nebo již nějakou dobu v oboru jste. Připravila jsem pro vás 40+ stránkový e-book vysvětlující základní klíčové ukazatele, bez kterých není dost dobře možné, vědomě řídit ubytovací úsek.
Není to o tom, že si dosadíte čísla do vzorečků a máte hotovo. To by bylo trochu málo. Hotelový business je business jako jakýkoli jiný a podléhá stejným ekonomickým principům, kterým je rozhodně dobré porozumět.
Bez znalostí těchto základních klíčových ukazatelů nemůžete dostatečně kvalitně řídit tržby, plánovat, ani se jakkoli rozhodovat, dávat zpětnou vazbu a pokyny obchodu a marketingu.
Mnoho provozovatelů ubytovacích zařízení se často mylně domnívá, že když jim nefungují prodeje (rezervace), že je chyba v nedostatečném marketingu a začnou lít peníze právě sem, do reklamy atp. Ne, že by to občas nebyla pravda, ale skutečnost je obvykle zcela jinde. V nedostatečně funkčním Total Revenue Managementu jehož součástí je právě správná znalost práce s klíčovými ukazateli.
80 % práce revenue manažera je analytická. Správně vyhodnocená data slouží mj. obchodu a marketingu, aby nestříleli slepými, ale mohli díky těmto informacím cílit na ty správné hosty, ve správný čas, za správnou cenu a tou správnou distribuční cestou. Předpokladem stále zůstává, že podmínkou jsou správně vkládaná data do vašeho PMS. Ale předpokládejme, že je tato podmínka splněna, nebo na tom minimálně zrovna pracujete.
V e-booku nebylo cílem vás zahltit všemi dostupnými HoReCa KPIs´, ale vysvětlit všechny základní, jak s nimi pracovat, co ovlivňují, co přesně znamenají a proč, jak je číst a jak chápat různé souvislosti. Po přečtení této "KPIs KáPéZetky" pochopíte, co jsou základní konstanty, k čemu nám slouží a dokonce, jak si vytvořit své vlastní ukazatele na míru potřebám právě vašeho UZ.
Doporučení na závěr. Nezávisle na tom, jaké PMS ve vašem UZ používáte, vždy si nejdříve udělejte křížovou kontrolu všech výstupních dat, než budete danému reportingu opravdu důvěřovat! Pomůže vám to minimalizovat následnou excelovskou rutinu.
Přeji Vám hodně radostného zkoumání vašeho potenciálu! A nezapomeňte, že na to nejste sami!