Na cykličnost a výkyvy v poptávce jsme v našem oboru zvyklí. Obvykle jeden cyklus trvá 4-5 let, kdy 3-4 roky rosteme a pak přijde přirozený pokles.
V našem oboru, ale také čelíme nečekaným výkyvům v poptávce, díky externím vlivům, kterým nedokážeme předejít. Můžeme na ně jen umět rychle reagovat.
Co když náš hospitality business ovlivňují ještě jiné cykly, kterým většina lidí nerozumí a neumí je „číst“ dopředu?
Náš obor čelí situacím, které jsme v několika posledních dekádách nezažili. Vývoj našich tržeb a hospodářského výsledku je silně ovlivňován mnoha faktory, kdy se nám výrazně zvýšily vstupy (energie, suroviny, mzdy, …) a hodnota našich peněz klesla téměř o 30 %!
Z pohledu investic a investorů to možná zní šíleně. A nebo naopak vůbec ne? Každý investor ví, že vizi hledá v krizi. Ze dna už nelze nic jiného, než vstát a zase růst. Čím hlubší dno, tím obvykle přichází rychlejší start.
Dotkli jsme se již pomyslného dna? Nebo nás čeká ještě nějaká nová vlna? A pokud ano, tak jakým směrem?
Na cykličnost v businessu se lze dívat různou optikou a protože se na věci ráda dívám komplexně, natočila jsem pro vás video s Jirkou Černákem na téma „vlivu energetických cyklů na obchodní cykly“. Aktuálně totiž dochází k naprosto jedinečné kombinaci souběhu několika cyklů, podle kterých dokážeme predikovat potenciál vývoje dalších let. Pokud vás toto téma zajímá podrobněji, můžete se přihlásit na opakování webináře na 15. 1. 2024. Kdo nechce čekat, může si již nyní koupit záznam webináře ze 4. 12. 2023.
V příštím roce totiž můžeme mnohonásobně znásobit vaše investice!
Jedna věc je umět „číst“ mezi řádky, kam směřujeme, druhá věc je umět dostat tyto myšlenky, vize a fakta na papír. Psaný cíl se opravdu mnohem lépe plní.
Blíží se konec roku a drtivá většina z nás má již představu o tom, jak vypadá náš rozpočet – plán na rok 2024 a jak co nejlépe pracovat se svou ubytovací aj. kapacitou, abyste získali co nejvyšší podíl tržeb.
Pokud byste uvítali naší asistenci a připravili se ještě lépe využít potenciál příštího roku, vypsali jsme pro vás ONLINE kurzy:
Total Revenue Management 9. – 11. 1. 2024 včetně tréninku na hotelovém simulátoru, (nezapomeňte si před kurzem stáhnout „zkratky“ zdarma),
kurz Budgeting 16. 1. 2024 – jak plánovat, rozpočtovat a prognózovat v hospitality, přeci jen máme svá specifika od jiných oborů,
& oblíbený kurz Upselling 17. 1. 2024, jehož techniky je vhodné svému týmu periodicky osvěžovat.
A pokud ještě nemáte svůj Upselový manuál, můžete si ho připravit podle připraveného 10krokového návodu. Zvládne to opravdu každý.
Připravujeme pro vás i další novinky, které si budete moci užít z pohodlí vašeho domova či hotelu, ale o těch až někdy jindy.
S láskou k hospitality a hospitalidem,
Jiřina Jenčková & tým PHC,
„Váš sparing partner pro hotelové profesionály, kteří si nejsou konkurencí, ale vzájemnou inspirací“
PS: děkujeme za krásné reakce na novou edici kalendáře „ROK HOTELIÉRA“. Kalendář je určen všem lidem pracujícím v hospitality a je možné ho kupovat do začátku ledna 2024.