Prodávejte aktivně!

Jak často potřebujete prodat volné pokoje a rezervace ne a ne přijít? Lámete si hlavu, co ještě udělat pro to, aby si hosté ne webu vybrali právě vás? Jste již na „všech“ OTA, vlastní webové stránky opečováváte, booking engine šlape jako hodinky a přesto nic? Nebo vám rezervace chodí, ale zákazníci pouze přespí a nečerpají žádné další služby? Jsou to zákazníci které opravdu chcete?

Muž v černém saku a bílé košili podává ruku na potřesení.

Já vím, je to spousta otázek, ale kdo z nás si tyto otázky nikdy nepoložil. Kdo z nás nikdy tyto situace neřešil? Jsem přesvědčen, že každý, kdo měl někdy na starosti prodej, se do těchto momentů dostal a lámal si hlavu, co s tím.

Samozřejmě, každý hotel má jiné potřeby a každý je (jak často a s oblibou naši klienti říkají) něčím „specifický“. Přesto jsou věci, které většinu hotelů spojují. Ať již nutnost vlastních webových stránek, prezentace na některých OTA nebo profil na sítích.

Někdo spolupracuje s cestovními kancelářemi, někdo jde cestou slevových portálů a další vystaví své billboardy okolo silnic. Všechny zmíněné cesty mají něco do sebe. Mají ale také jedno společné ‒ dělají z vás „jednoho z davu.“ Vy pak jen čekáte, jestli si vás někdo všimne.

Ke všem klientům přistupujete jednotně, a jen málokdy podchytíte konkrétní požadavky každého z nich. Vymýšlíte nové balíčky, slogany apod. a doufáte, že teď je to to pravé. Většinou to tak ale není. Konkurence se chová stejně, a jste tak stále jedni z mnoha, na které klient narazí v „katalogu zvaném internet“.

Jak z toho ven? 

Jak si vybrat své zákazníky a přivést je k nám? Nejjednodušší je poslechnout známé přísloví „Když nejde hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře“, a za svými zákazníky se aktivně vydat. A to jak fyzicky za vysněnými korporátními klienty, tak i online formou za leisure klientelou.

Ve svém kurzu se věnuji různým možnostem jak klienty oslovit, jak je efektivně přilákat a hlavně jak je následně udržet.

U většiny našich klientů zjišťuji, že aktivnímu prodeji věnují jen velmi málo času. V důsledku toho přicházejí o vysoké tržby, které nepodléhají žádným provizím!

Z vlastní mnohaleté praxe vím, že oslovit vysněného klienta je mnohem lehčí, než se zpočátku zdá. Platí také, že s počtem pokusů roste i jejich úspěšnost. Není tedy nač čekat a aktivní prodej odkládat. Čím později začnete, tím větší je šance, že vás předběhne konkurence.

Často se mi také stává, že by klienti rádi s aktivním prodejem začali, ale stále předpokládají, že to nemá smysl ani zkoušet. V PHC je jedním z našich základních hesel „Nepředpokládej“. Vybavuji si, jak jsem jednou šel na schůzku, u které jsem předpokládal, že je pouze formální. Předpokládal jsem také, že to stejně vnímá i druhá strana. Šel jsem tam s myšlenkou, že nemám co ztratit a získal jsem jednoho z našich největších klientů! Předpoklady se nenaplnily.

Nikdy nevíte, o co všechno se můžete pasivním přístupem připravit. V obchodě více než jinde platí, že za pokus nic nedáte.

Vyrazte i vy za svým vysněným klientem a přiveďte ho k sobě do hotelu. Není to vůbec složité, a rád vám s tím pomohu!

V případě zájmu je možné uspořádat kurz i v individuální formě pro váš podnik, nebo sledovat vypsání otevřeného kurzu.

Těším se na vás!

Pavel Janský

Hospitality professional, senior consultant, mentor, coach, lecturer. First czech revenue manager and hotel revenue management popularizator. Happiness WLB business coach and cheerleader. I can guide you to became a leader. I can lead you and remind you your original source, but you have to reconnect yourself.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *