Ono se sice říká, že „ryba smrdí od hlavy“, ale bohužel naše okolí nevidí, jak náročná práce v hospitality ve skutečnosti je. Největší nepochopení a někdy mám pocit, že i podceňování naší práce, přichází z nejširšího okolí. Pravdou je, že kdo práci v našem oboru nezažil na vlastní kůži, nemá nejmenší tušení, o jakou kombinaci náročnosti tu ve skutečnosti jde a pod jakým tlakem často pracujeme.
Hosté o naší práci mívají trochu zromantizovanou představu, protože z jejich pohledu to přece vypadá super, nebo ne? 🙂
V naší PHC praxi poměrně často pracujeme s rodinnými firmami, kde bývá provozování ubytovacího zařízení nejen srdeční záležitostí, ale kontakt s hostem je velmi osobní, až domácký.
Někdy se setkáváme s kombinaci různých podnikání, což pro některé hotely byla v posledních letech velká záchrana. Ale také to občas svádí k porovnávání, nebo snahu o napasování provozování hotelu do škatulky, která je ovšem platná a funkční ve zcela jiném oboru.
Minule jsem v krátkosti mluvila o 5 krocích, kde spokojení zaměstnanci generují spokojené hosty a ty nám díky hezkým recenzím pomáhají dosahovat vyšších tržeb a tím zvyšovat kvalitu produktu i služeb.
Když se podíváme na statistické rozložení ubytovacích zařízení (UZ) v ČR, početně jednoznačně převažují menší UZ. Z toho logicky vyplývá, že zaměstnat vlastního personálního manažera nebo dokonce trénink manažera, je pro drtivou většinu hotelů nedosažitelná a neufinancovatelná meta. Toto je doménou větších hotelů, hotelových skupin a samozřejmě řetězců. Čím menší UZ je, tím větší kumulace funkcí a pozic je na místě.
O čem se často nehovoří, a upřímně na to v plném provozu ani nebývá prostor, je fakt, že pokud jste povýšeni do pozice supervizora, manažera, nebo dokonce ředitele, stává se to především proto, že jste dosáhli určité profesionality a zkušeností v dané oblasti a tak nějak automaticky se předpokládá, že to zvládnete i manažersky, a to i po té lidské stránce vedení lidí. Jsme přece people business, ne? A abych nezapomněla, měl by chovat automaticky jako rozený lídr, že?
Během naší konzultační praxe, se nám u klientů velmi osvědčilo zapojit i manažerský koučink & mentoring. Klienti dosahovali stále super výsledky, ale rychleji! Manažeři již nedělali skleněný strop svému týmu, ale naopak ho dokázali snadněji motivovat. Nejlépe svým vlastním příkladem leadershipu! Časem si naše techniky osvojili a začali je sami aplikovat ve svých týmech :-).
Ráda bych vám nabídla časově a kapacitně omezený balíček hotelového koučinku a mentoringu nezávisle na pozici, či roli, jakou v tomto oboru zastáváte. Nemusíte na to být sami. Pojďte si zvýšit svůj osobní kvocient vaší spokojenosti 🙂. Využijte naší odbornosti, nadhledu a zdravého odstupu. Jsme tu pro vás, abychom byli vaším sparing partnerem a parťákem do pohody i nepohody. Nemusíte na to být přece sami.
Pro více informací se na mě obraťte mailem Jenckova@PHConcept.cz, nebo na mobil 603 453 633, whatsapp či messenger.
Váš hotelový kouč – nezávazný hovor
Možná toto téma zrovna neřešíte, ale víte o někom, komu by tato služba pomohla. Budu ráda za sdílení.
Váš hospitality kouč
Jiřina Jenčková