Za Perfect Hotel Concept, jsme se Pavel a já, zúčastnili mezinárodní hospitality & e-commerce & revenue management konference Dotcomhotel Conference, která probíhala 19. a 20. listopadu 2019 v hotelu Ambassador Zlatá Husa v Praze. Program byl nabitý, zajímavý a skvěle připravený. Ostatně, jako každý rok. Klobouk dolů před organizátory.
DEN 2 20.11.2019
Jakub Klimczak, Business Development Manager z STR představil vývojové trendy roku 2019 k září 2019 YTD. V Praze jsme mohli zaznamenat růst ve všech kategoriích participujících ubytovacích zařízení.
Ve střední Evropě vykázaly růst ADR (průměrné ceny) Bělehrad, Praha, Budapešť, Bukurešť a Bratislava. Negativní trend prokázaly Varšava, Sofie a Moskva.
AirBnB bude nadále využíván mladými cestujícími. Statistiky týkající se typu tohoto ubytování můžete nalézt na airdna.co.
Forecast na rok 2020 pro Prahu je 4% růst v REVPAR.
jklimczak@str.com
Franziska Terzer, VP of Sales & EMEA z TrustYou přednesla své zkušenosti s online reputačním systémem. Stále nejdůležitější je NASLOUCHAT. Hosté píší recenze, protože chtějí být slyšet. Chtějí, aby jim někdo naslouchal.
Poslední průzkumy ukazují, že 95% přímých komentářů se nese v pozitivním duchu.
2018 vs 2019 YTD z hlediska počtu recenzí: booking.com -5,07%, TripAdvisor -9,29%, google.com +0,79%, Expedia +28,28%, TrustYou Survey +10,22%, Airbnb +39,43%
Dle distribučního systému: 1. Airbnb, 2. booking.com, 3. HomeAway, 4. Expedia
Skvělý a personalizovaný servis je vaše konkurenční výhoda.
Pozor, každá generace vyžaduje něco jiného. BabyBoomers, Generace X, Digital Natives tzv. digitální domorodci cestuj nejvíce: Generation Y, Generation Z.
Jak tedy získat nejvíce pozitivních recenzí: vytrénovat Front Office zaměstnance, aby se při odhlášení hosta zeptali, jak byl spokojený a poprosili ho, že přijde email a aby na něj odpověděli – post stay feedback – email by měl odeslán nejpozději 8h po odjezdu hosta. Tento e-mail musí být samozřejmě personalizovaný.
Jakub Brabec, Head of B2C Service z Mews představil aktuality týkající se směrnice PSD2 (Payments Services Directive 2) a hlavně konceptu SCA (Strong Customer Authentication) pro hotely.
Více o EU směrnici, která vstoupila v platnost 14.9.2019 a nahrazuje původní PSD2 z roku 2007 se dozvíte např. v článku AHR ČR.
Jaké má nevýhody: vyšší náklady
Co se změnilo od 14.9.2019 – pouze 30 verifikací… Asi to chce čas.
AHR ČR se přidala k HOTREC a požádala o 18ti měsíční přechodné období.
jakub.brabec@mews.com
Následující panelové diskuse na téma PSD2, její implementace a dopady na přímý a nepřímý prodej nebo refundace se zúčastnili Jakub Brabec, Head of B2C Service z Mews, Filip Kühnel, Obchodní ředitel HotelTime Solutions, Ondřej Švaříček, Key Account Manager, Global Payment, Bogdan Gheorghe, Connectivity Manager, ProfitRoom.
Slawomir Wojciechowski, Head of Interactive z ProfitRoom představil 3 případové studie týkající se přestavby webových stránek. Více a více společností se přesouvá z analogového marketingu na sociální média a online obecně.
Dle posledních průzkumů vyplývá: 50% světových rezervací bude provedeno pouze online do roku 2024, 25% bude přes mobil,
75% světových pracovních míst bude tvořit generace Y&Z, 82% bude chtít zaplatit za zážitky, 52% návštěvníků klinou na hotelové webové stránky
Co z toho vyplývá pro uživatele?
S jakými problémy se můžete setkat: nízký počet přímých rezervací, nedostatek informací, které by klienty mohly zajímat, nedostačující technologie (pokrok jde velmi rychle dopředu)
Podívejte se na své cíle, opravdu důležitá je konverze – tedy skutečný prodej. Neváhejte se obrátit na odborníky, kteří vám s redisignem a náplní pomohou. Investice je to nemalá, ale vyplatí se.
O zajímavé případové studie a vlastní zkušenosti s rebrandingem se ve vlastních prezentacích a v následné panelové diskuzi podělili Gorjan Lazarov, Chief Executive Officer, Orea Hotels & Resorts, Michal Chour, General Manager, Alcron Hotel Prague a Tomáš Nesvorný, General Manager, Botanique Hotel Prague.
Velmi zajímavá byla panelová diskuze na téma vývoj revenue managementu a cenové strategie, co se změnilo za posledních 20 let. Tato část zaznamenala nejvíce reakcí z publika. Mezi panelisty byli Radka Telyčková, Pomáháme hoteliérům, Brandon May, Managing Director, Hotel Reservation Bot, Tomáš Horák, Area Manager Partner Services, Booking.com, Marie Havlíčková, CEO, Slevomat, a Michal Strnad, Central & Eastern Europe Market Manager, lastminute.com.
Třešničkou na dortu byly tři speciální lekce:
Děkujeme za skvělé zážitky a už se těšíme na příští ročník.
Petra Kazdová